суботу, 9 січня 2016 р.

Ой яка чудова українська мова


Речення за метою висловлювання 
бувають:
Розповідні  
Питальні     
Спонукальні
За інтонацією:

        Окличні           
Неокличні

ТИПИ ТЕКСТІВ:

1. Розповідь ( про щось розповідає).
2. Опис (описує різні предмети).
3. Міркування (про щось міркує).




Розповідь і опис будуються так:

1. Зачин.
2. Основна частина.
3. Кінцівка.
Текст-міркування:
1. Твердження.
2. Доказ.
3. Висновок.
Правила переносу

  • Слова переносяться з рядка в рядок складами. Склад позначений однією буквою, не залишається в рядку і не переноситься: ака-ція, оси-ка, ірис, орел.

  • Букви й та ь під час переносу не можна відривати від попередньої букви: ліній-ка, лі-нійка, ляль-ка, ля-лька.

  • Буквосполучення дж, дз, йо, ьо під час переносу не розриваються: 
  • си-джу, кукуру-дза, кольо-ри, ма-йор.
  • Переносити слова з подовженими мякими приголосними можна по-різному: 
  • гіл-ляабо гі-лля.
  • При переносі апостроф не відокремлюється від попередньої букви: 
  • бур’-ян, солов’-їний, комп’-ютер. 
Слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти у 2 класі:

Алфáвіт і алфавíт, Батьківщúна, ведмíдь, вéресень, вýлиця, герóй, диктáнт, дивáн,
дитúна, духмяний, дятел, жáйворонок, завдáння, зáєць, календáр, кúлим, медáль, 
метрó, недíля, ознáка, пóмилка і помúлка, понедíлок, предмéт, рáнець, середá, 
теáтр, учúтель, читáння, червóний, черговúй, черевúки, четвер.





Український алфавіт

СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ

Перший тип 
            1-й клас зібрав 24 кг макулатури, а 2-й клас – на 6 кг більше, ніж 1-й клас. Скільки всього       кілограмів макулатури зібрали обидва класи?
 

   1 кл. – 24 кг                            ?
   2 кл. - ?, на 6 кг більше.
   (Два рядки об'єднуються загальною дужкою).
Розв’язання
   1)      24 + 6 = 30 (кг) – зібрав 2 клас.
   2)      24 + 30 = 54 (кг)
   Відповідь: 54 кг макулатури зібрали обидва класи.
Другий тип
Задача 1
       У автобусі було 23 пасажири. На зупинці зайшло 7 чоловіків і 5 жінок. Скільки пасажирів        стало в автобусі?
   Було - 23п.
   Зайшло - 7 ч. і 5 ж. 
   Стало - ?
   Розв’язання
   1)     7 + 5 = 12 (п.) – зайшло.
   2)      12 + 23 = 35 (п.)
   Відповідь: 35 пасажирів стало в автобусі.
Задача 2
       В магазині було 90 кг яблук. До обіду продали 35 кг, а після обіду ще 28 кг. Скільки кілограмів яблук залишилось продати?
   Було - 90 кг
   Продали - 35 кг і 28 кг
   Залишилось - ?
 Розв’язання
   1)     35 + 28 = 63 (кг) – продали.
   2)      90 - 63 = 27 (кг)
   Відповідь: 27 кг яблук залишилось продати.
Задача 3
     У монтера було два мотки дроту: 30 м і 60 м . За день роботи він використав 70 м дроту.        Скільки метрів дроту залишилось у монтера?
   Було - 30 м і 60 м 
   Використав - 70 м 
   Залишилось - ?
Розв'язання
   1) 30 + 60 = 90 (м) - було.
   2) 90 - 70 = 20 (м)
   Відповідь: 20 м дроту залишилось у монтера.  
Третій тип 
Задача
      У трьох ящиках було 60 кг мандаринів. У першому ящику - 18 кг, у другому - 22 кг.    Скільки кілограмів мандаринів у третьому ящику?
   І - 18 кг
   ІІ - 22 кг     60 кг
   ІІІ - ? 
   ( Три рядки об'єднані загальною дужкою).
Розв'язання
   1)  18 + 22 = 40 (кг) - у І і ІІ ящиках.
   2)  60 - 40 = 20 (кг)
   Відповідь: 20 кг мандаринів було у третьому ящику.
Четвертий тип
Задача
        У перший день дівчинка прочитала 26 сторінок книги. У другий день - 24 сторінки., а у    третій день - на 15 сторінок менше, ніж за два дні разом. Скільки сторінок книги прочитала  дівчинка у третій день?
    І - 26 с.     ?
   ІІ - 24 с.
   ІІІ - ?, на 15 с. менше, ніж за І і ІІ. 
   ( І і ІІ рядок об'єднано загальною дужкою).
Розв'язання
   1)  26 + 24 = 50 (с.) - у І і ІІ день.
   2)  50 - 15 = 35 (с.)
   Відповідь: 35 сторінок книги прочитала дівчинка у третій день.
П'ятий тип
Задача
У шкільній їдальні було 80 кг картоплі. На приготування обіду використали 43 кг картоплі. На сільки менше кілограмів картоплі залишилось, ніж використали?
   Було - 80 кг 
   Використали - 43 кг 
   Залишилось - ?                 на ? .
  ( ІІ та ІІІ рядок об'єднано порівняльною дужкою).
Розв'язання
   1) 80 - 43 = 37 (кг) - залишилось.
   2) 43 - 37 = 6 (кг)
   Відповідь: на 6 кг менше залишилось, ніж використали.  

ЩО ТРЕБА РОБИТИ, ЩОБ НАВЧИТИСЯ РОЗВ'ЯЗУВАТИ РІВНЯННЯ?

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА.
2. ВІДПРАЦЮВАТИ АЛГОРИТМ ЗАПИСУ.


Рівняння на знаходження невідомого доданка

Правило

ЩОБ ЗНАЙТИ НЕВІДОМИЙ ДОДАНОК, ТРЕБА ВІД СУМИ ВІДНЯТИ ВІДОМИЙ ДОДАНОК.

Як записувати?
х + 7 = 15
х = 15 - 7
х = 8
8 + 7 = 15
     15 = 15

Рівняння на знаходження невідомих зменшуваного і від'ємника 

Правило 1

ЩОБ ЗНАЙТИ НЕВІДОМЕ ЗМЕНШУВАНЕ, ТРЕБА ДО ВІД'ЄМНИКА ДОДАТИ РІЗНИЦЮ.

Як записувати?
х - 7 = 15
х = 15 + 7
х = 22
22 -  7 = 15
      15 = 15

Правило 2

ЩОБ ЗНАЙТИ НЕВІДОМИЙ ВІД'ЄМНИК, ТРЕБА ВІД ЗМЕНШУВАНОГО ВІДНЯТИ РІЗНИЦЮ.

Як записувати?
17 - х  = 15
х = 17 - 15
х = 2
17 -  2 = 15
      15 = 15

БАЖАЮ УСПІХУ!