неділя, 9 січня 2022 р.

 Креативне письмо за матеріалами вчителя початкових класів Тетяни Сагайдак



Креативне письмо як можливість для міжпредметної інтеграції

Усі ми з вами на різних етапах роботи залучали креативне письмо до своєї освітньої програми. Можливо, цей метод для нас мав якусь іншу назву, але це не змінює того, наскільки він є ефективним для розвитку творчих здібностей учнів, адже саме креативне письмо дозволяє у формі, доступній для кожної дитини, вибудувати систему особистого творчого зросту.

Що таке “креативне письмо”?

Креативне письмо передбачає побудову тексту нестандартного жанру, ігноруючи вже існуючі норми письма. Саме свобода, яку дає цей метод, дозволяє зробити його не лише способом передати чи засвоїти матеріал, але й засобом вираження думок, розвитку творчого потенціалу учня, а також елементом тімбілдінгу для учнівських груп.

Прикладами креативного письма можуть стати тексти, кожне слово якого починається на ту ж саму букву або текст, у якому всі речення складаються з одного слова.

Переваги креативного письма

Мотиваційність.

В основі кожного з нас є тяжіння до самовираження, проте ми можемо часами відчувати себе некомфортно, невпевнено при бажанні виразити свою думку, а креативне письмо знімає всі межі та дарує свободу, адже все, що ми напишемо буде правильним. Більш того, коли ми отримуємо схвалювання, то хочемо писати ще більше.

Рефлективність.

За допомогою креативного письма ми можемо рефлексувати. Коли дитина вільно висловлює свої думки — ми часто можемо дізнатись те, чого не дізнаємось просто так.

Можливість інтеграції.

Будь-яка тема, на яку ви створюєте текст, може бути інтегрованою з іншим предметом.

Вправи з креативного письма

Усі вправи, які належать до креативного письма можна умовно поділити на підгрупи.

Індивідуальні завдання.

Ми можемо запропонувати дитині написати текст, в якому йшлось би про якийсь колір, але вона не має його називати, а інші мають його вгадати.

Парна робота.

Коли у дитини є можливість налагодити комунікацію з товаришем у процесі роботи, поділити ролі, то їй буде цікавіше виконувати завдання. Наприклад, це може бути текст у вигляді чату двох письменників або науковців у сучасному світі, що чудово підходить для завдання на дистанційному навчанні.

Групова робота.

Це може бути, наприклад, сторітелінг, коли діти створюють текст колективно. Ми можемо роздати їм пазли, де буде вказано, яку частину тексту має написати учень. Такий вид роботи є неймовірно ефективним засобом для побудови внутрішньої комунікації групи.

Також спікерка звертає увагу на те, що креативне письмо дає нам можливість залучити навіть тих дітей, які до цього не були дуже творчими.

План використання інтеграції

Створення героя.

Для початку ми даємо дітям завдання створити свого героя, описати, який він: його зовнішність, риси характеру, страхи і так далі.

Інтеграція з вчителем математики.

Далі ми зазначаємо, що цей герой стає відомим, його запрошують для того, щоб стати героєм підручника з математики, і тепер усі задачі будуть про нього, тож нас просять скласти цю задачу та надіслати її в редакцію. Тут ми залучаємо вчителя математики, який допомагає нам з цим.

Інтеграція з вчителем природознавства.

Після цього герой підкорює космос. У 5-ому класі діти вивчають сузір’я, зірки, і завдання може бути таким: “Ваш герой вийшов за межі підручника з математики, і йому дали сузір’я, яке хочуть назвати на його честь”. Тобто, дітям потрібно вигадати цю назву, вказати тип сузір’я, а також придумати якусь пригоду, після якої герою дадуть таку можливість.

Інтеграція з вчителем географії.

Завдання дітей — записати коротку історію про зустріч героя з якоюсь твариною в різних країнах, подумати, чим будуть відрізнятись ці зустрічі та описати погодні умови.

Креативне письмо в онлайн-навчанні

Створення історії в чаті.

Можна запропонувати дітям у спільному чаті створити історію на певну тематику з використанням emoji.

Спільний документ.

Ми створюємо документ у форматі Google Docs із загальним доступом та пишемо його спільно. Тобто, кожен учасник працює індивідуально, та в результаті ми отримуємо щось колективне.